Ολυμπιάδα – Διαγωνισμοί Οικονομικών 2021-22

ΓΙα τη σχολική χρονιά 2021-22, έχουν προγραμματιστεί οι ακόλουθοι διαγωνισμοί οικονομικών:

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ

Η Οικονομική Ολυμπιάδα είναι ένας διεθνής διαγωνισμός οικονομικών γνώσεων που απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες λυκείου και φιλοδοξεί να συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των γνώσεων των μαθητών και των μαθητριών στο πεδίο των οικονομικών.

Στην Ελλάδα, ο διαγωνισμός διοργανώνεται για δεύτερη φορά κατά τη σχολική χρονιά 2021-2022 από το ΚΕΦίΜ – Μάρκος Δραγούμης σε συνεργασία με το τσέχικο Ινστιτούτο Οικονομικής Εκπαίδευσης (INEV), διοργανωτή φορέα της Διεθνούς Οικονομικής Ολυμπιάδας

Site: https://oikonomikiolympiada.gr/

ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ “ΕΡΜΗΣ”

Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών διοργανώνει τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό στα Οικονομικά.

Site:  https://diagonismos.ermis.aueb.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Το τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας διοργανώνει τον φετινό Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό στα Οικονομικά.

Site: https://contest.econ.uth.gr/

 

 




ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

Μετά από αιτήματα πολλών συναδέλφων, το Περιφερειακό τμήμα Αθήνας & Ανατολικής Αττικής της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δημιουργεί ένα αποθετήριο ψηφιακού υλικού για τα οικονομικά μαθήματα των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Το υλικό θα είναι ελεύθερα προσβάσιμο και θα μπορεί να αξιοποιηθεί από όλους τους συναδέλφους.

Παρακαλούνται όσοι συνάδελφοι επιθυμούν και μπορούν να μοιραστούν προσωπικό τους ψηφιακό υλικό (σημειώσεις, ασκήσεις, διαγωνίσματα, σετ ερωτήσεων, παιχνίδια κ.α.), να το αποστείλουν με διασφάλιση του ονόματος του δημιουργού του στη διεύθυνση eoedeathinas@gmail.com .

Το υλικό πρέπει να αφορά τα οικονομικά μαθήματα της Γ΄ τάξης ΓΕΛ και όλων των τάξεων του τομέα Διοίκησης και Οικονομίας των ΕΠΑΛ.

Στην παρούσα ενότητα της ιστοσελίδας του Περιφερειακού www.eoede.edu.gr , θα ενημερώνεστε για τη διαθεσιμότητα του υλικού που έχει σταλεί. Οι εργασίες θα αναρτώνται στο Google Drive (θα υπάρχει σχετικό λινκ), εκτός από αυτές που εκ φύσεως δεν δύνανται όπως εκείνες που δημιουργούνται με online εφαρμογές, στις οποίες θα υπάρχουν σχετικά λινκς που θα παραπέμπουν απευθείας εκεί.

ΜΑΘΗΜΑ: Οικονομία Γ Λυκείου

1) της συναδέλφου Ελισάβετ Καραϊσκου : Μπορείτε να δείτε ελευθερα το υλικό του μαθήματος στη σχολική της τάξη

https://eclass.sch.gr/courses/EL331103/

2) του συναδέλφου Άγγελο Νότη : Εφαρμογές με το πρόγραμμα GeoGebra

http://agelosnotis.blogspot.com/

3) του συναδέλφου Αντώνη Σπανού : Άσκηση και θεωρία από το 3ο κεφάλαιο

https://drive.google.com/file/d/10w96rqZO1JJ7nT0jrNJiPYwWovigAf1P/view

https://drive.google.com/file/d/1cfFMHHQgQXUiVDV1SCVzYE9lqdq2645-/view

4) του συναδέλφου Γιώργου Καμαρινού : Εφαρμογή για συσκευές Android 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aoth.panelladikes

5) της συναδέλφου Κωνστάντζας Ταγαρά :  Εφαρμογές με το πρόγραμμα GeoGebra

https://www.geogebra.org/u/ktagara

Εκπαιδευτικά βίντεο για το 2ο κεφάλαιο

Αιτιολόγηση μεταβολής συνολικής δαπάνης καταναλωτών

Που και πώς υπολογίζεται η ελαστικότητα;

 




Θλίψη για την απώλεια του Προέδρου

     5/11/2020

Πανελλαδικές 2020: Θέματα Οικονομίας – ΑΟΘ

ΝΕΟ σύστημα Ημερησίων και Εσπερινών
Παλαιό σύστημα Ημερησίων
Παλαιό σύστημα Εσπερινών
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2020/EXETASEIS-2020-IOUNIOS/them_AOTH_esp_PAL_200626.pdf



ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΕΟΕΔΕ ΚΑΙ ΟΕΕ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Σήμερα 17/6/20 οι ακόλουθες επιστολές στάλθηκαν προς το Υπουργείο Παιδείας.

Επιστολή ΕΟΕΔΕ

Επιστολή διαμαρτυρίας

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

με αφορμή την ανακοίνωση των νέων ωρολογίων προγραμμάτων για το Γυμνάσιο και για το Λύκειο θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε την έντονη απογοήτευση μας, τον προβληματισμό μας και την αγανάκτησή μας για τον εξοβελισμό των οικονομικών μαθημάτων και γενικότερα των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών.

Οι επιλογές σας, όπως αυτές καταγράφονται και στα ωρολόγια προγράμματα, θα έχουν ως αποτέλεσμα ο μαθητής να μπορεί να κάνει χρήση μόνο της τεχνολογίας, να επεξεργάζεται και να διαχειρίζεται πληροφορίες μέσα από δικτυακές λειτουργείες και να διαθέτει μόνο δεξιότητες. Έτσι, ο μαθητής δεν χειραφετείται αφού κυριαρχεί η επιλεκτικότητα, η εναλλακτικότητα και η αποσπασματικότητα στη διδασκαλία και χάνεται ο στόχος της μάθησης και της γνώσης. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνονται πολίτες που λειτουργούν μέσα σε μια ευέλικτη αγορά εργασίας ως αναλώσιμοι διαχειριστές πληροφοριών.    

Οι μαθητές στο σύστημα αυτό δεν γνωρίζουν, δεν κατανοούν και δεν μπορούν να ερμηνεύσουν βασικές πλευρές της κοινωνικής πραγματικότητας και ιδιαιτέρως την οικονομική. Αυτό γιατί στην πλειοψηφία τους δεν έρχονται σε επαφή με την οικονομική επιστήμη που το αντικείμενο της προσδιορίζεται στην παραγωγή, ανταλλαγή και διανομή των αγαθών στην κοινωνία, σε όλη την διάρκεια των σπουδών τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Οι μαθητές είναι αναγκαίο να μάθουν πως κινείται η οικονομία, να αναπτύξουν τη σκέψη τους, να στοχαστούν και να σκεφθούν δημιουργικά αντιμετωπίζοντας προβλήματα της οικονομίας και της κοινωνίας.      

Επιπλέον, επισημαίνουμε ότι οι επιλογές σας στα ωρολόγια προγράμματα θα έχουν επιπτώσεις και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών αφού η μείωση των ωρών διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο οδηγεί αντικειμενικά σε νέες διαθεσιμότητες καθηγητών.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να τροποποιήσει τα ωρολόγια προγράμματα του Λυκείου και του Γυμνασίου λαμβάνοντας υπόψη τις παρακάτω προτάσεις:  

– Την εισαγωγή του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» ως μαθήματος Γενικής Παιδείας, που οι μαθητές θα διδαχθούν πριν επιλέξουν προσανατολισμό σπουδών στη Γ΄ τάξη, δηλαδή στην Α΄ ή στην Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου.

-το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης» να ενταχθεί ως διδασκόμενο και ενδοσχολικά εξεταζόμενο για τους μαθητές του Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου.

-Το μάθημα Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών να συνεχίσει να διδάσκεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β΄ τάξης.

-Το μάθημα «Οικιακή Οικονομία» να γίνει εργαστηριακό και να διδάσκεται στην Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου.  

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ     Παντελής Τέντες                                                                                               

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ    Άγγελος Αντωνόπουλος

 

 

Επιστολή ΟΕΕ

Θέμα: Επιστολή διαμαρτυρίας του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, με αφορμή την ανακοίνωση των νέων ωρολογίων προγραμμάτων για το Γυμνάσιο και για το Λύκειο, σας μεταφέρει την έντονη απογοήτευση, τον προβληματισμό και την αγανάκτησή του για τον εξοβελισμό των οικονομικών μαθημάτων και γενικότερα των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών.

Οι επιλογές σας, όπως αυτές καταγράφονται και στα ωρολόγια προγράμματα, θα έχουν ως αποτέλεσμα ο μαθητής να μπορεί να κάνει χρήση μόνο της τεχνολογίας, να επεξεργάζεται και να διαχειρίζεται πληροφορίες μέσα από δικτυακές λειτουργείες και να διαθέτει μόνο δεξιότητες. Έτσι, ο μαθητής δεν χειραφετείται αφού κυριαρχεί η επιλεκτικότητα, η εναλλακτικότητα και η αποσπασματικότητα στη διδασκαλία και χάνεται ο στόχος της μάθησης και της γνώσης. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνονται πολίτες που λειτουργούν μέσα σε μια ευέλικτη αγορά εργασίας, ως αναλώσιμοι διαχειριστές πληροφοριών.

Οι μαθητές, στο σύστημα αυτό, δεν γνωρίζουν, δεν κατανοούν και δεν μπορούν να ερμηνεύσουν βασικές πλευρές της κοινωνικής πραγματικότητας και ιδιαιτέρως την οικονομική. Αυτό, γιατί δεν έρχονται σε επαφή με την οικονομική επιστήμη που το αντικείμενό της προσδιορίζεται στην παραγωγή, ανταλλαγή και διανομή των αγαθών στην κοινωνία, σε όλη την διάρκεια των σπουδών τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Αυτό πρέπει να αλλάξει! Οι μαθητές είναι αναγκαίο να μάθουν πώς κινείται η οικονομία, να αναπτύξουν τη σκέψη τους, να στοχαστούν και να σκεφθούν δημιουργικά αντιμετωπίζοντας προβλήματα της οικονομίας και της κοινωνίας. Επιπλέον, επισημαίνουμε ότι οι επιλογές σας στα ωρολόγια προγράμματα θα έχουν επιπτώσεις και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών αφού η μείωση των ωρών διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο οδηγεί αντικειμενικά σε νέες διαθεσιμότητες καθηγητών.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να διορθώσει το λάθος και να τροποποιήσει άμεσα τα ωρολόγια προγράμματα του Γυμνασίου και του Λυκείου, λαμβάνοντας υπόψη τις παρακάτω προτάσεις του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας:  

 

– Εισαγωγή του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας», ως μαθήματος Γενικής Παιδείας, που οι μαθητές θα διδαχθούν πριν επιλέξουν προσανατολισμό σπουδών στη Γ΄ τάξη, δηλαδή στην Α΄ ή στην Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου.

 

– Το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης» να ενταχθεί ως διδασκόμενο και ενδοσχολικά εξεταζόμενο για τους μαθητές του Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου.

 

– Το μάθημα «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών» να συνεχίσει να διδάσκεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β΄ τάξης.

 

– Το μάθημα «Οικιακή Οικονομία» να γίνει εργαστηριακό και να διδάσκεται στην Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου.  

 

 

  

   Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ

Κωνσταντίνος Β. Κόλλιας

 




Πρόγραμμα Πανελλαδικών 2020

Το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα οικονομικά μαθήματα έχει ως εξής:

ΑΟΘ ΓΕΛ: Παρασκευή 26/6/20 (παλιό και νέο σύστημα)

ΑΟΘ ΕΠΑΛ : Σάββατο 20/6/20

ΑΟΔΕ ΕΠΑΛ: Πέμπτη 25/6/20




ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Τροποποιημένη ύλη εξετάσεων 2020

Σύμφωνα με το έγγραφο 44639/Δ2/9-4-2020 του Υπουργείου Παιδείας, η ύλη στο μάθημα ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ περιορίζεται στα 5 πρώτα κεφάλαια

Πιο συγκεκριμένα:

Από το βιβλίο: «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» των συγγραφέων κ.κ. Θεόδωρου Λιανού, Αντώνιου Παπαβασιλείου και Ανδρέα Χατζηανδρέου

Κεφάλαιο 1: Βασικές Οικονομικές Έννοιες
(παράγραφοι 1 έως και 12, εκτός της τελευταίας πρότασης της παραγράφου 6: «Μπορεί όμως να τονιστεί … εκφράζει.»)

Κεφάλαιο 2: Η ζήτηση των αγαθών 
(παράγραφοι 1 έως και 15)

Κεφάλαιο 3: Η παραγωγή της επιχείρησης και το κόστος 
(παράγραφοι 1 έως και 7 του μέρους Α’ που αναφέρεται στην παραγωγή της επιχείρησης,  παράγραφοι 1 έως και 4 του μέρους Β’, που αναφέρεται στο κόστος παραγωγής)

Κεφάλαιο 4: Η προσφορά των αγαθών 
(παράγραφοι 1 έως και 9)

Κεφάλαιο 5: Ο προσδιορισμός των τιμών 
(παράγραφοι 1 έως και 5)

Οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις που αντιστοιχούν στα προαναφερόμενα Κεφάλαια.